Xbox Series S: de beste waarde voor de nieuwe generatie consoles?|Analyse / Review - TudoCelular.com

2022-05-28 07:46:44 By : Ms. Lisa Lee

De Xbox Series S is de meest bescheiden console van Microsoft in de nieuwe generatie videogames, met de belofte om verbeteringen te leveren zonder daarvoor hoge kosten te hoeven betalen.Is dit op dit moment de beste prijs-kwaliteitverhouding in de gamewereld?We hebben er een unit van getest en we gaan de vraag nu voor je beantwoorden in deze volledige review.We beginnen met te praten over het design van de Series S. Als opvolger van de Xbox One S houdt hij de witte kleur als overheersende kleur.Nu is deze console nog compacter geworden en kan een goede keuze zijn voor diegenen die gewoonlijk reizen en hun videogame in hun koffer meenemen, aangezien hij minder dan 2 kg weegt.De bovenkant heeft een zwarte grille die er misschien zelfs uitziet als een disc-speler, maar dient als luchtuitlaat om oververhitting te voorkomen, heel stil.En trouwens, hier is geen drive voor fysieke media.Microsoft heeft de functie verwijderd om het uiterlijk kleiner te houden, evenals de prijs.Op de voorkant vind je alleen de power-knop, een USB 3.0-poort en de pairing-knop voor de controllers.Op de achterkant zitten de overige aansluitingen.We hebben nog twee high-speed USB's, de HDMI 2.1-uitgang, de Ethernet-poort en de ingang voor de kabel die de console van stroom voorziet.Het grote nieuws is de opslaguitbreidingspoort, maar je hebt een origineel Seagate-apparaat nodig om daar te werken.De behuizing zelf was nog vierkanter dan de One S. Of beter gezegd, meer een doos, in symboliek van de naam van de videogame.En over de doos gesproken, de Series S-verpakking wordt geleverd met de console, een originele controller, de stroomkabel en de HDMI-videokabel als hoogtepunten.Als de Series X de beste prestaties van de nieuwe generatie heeft, heeft de "broer" Series S veel bescheidener hardware.Deze console heeft zelfs dezelfde AMD-processor al in de Zen 2-architectuur en met acht cores, maar de kloksnelheid is verlaagd van 3,8 GHz naar 3,6 GHz.Het grafische gedeelte is ook ontwikkeld door AMD, binnen de microarchitectuur van RDNA 2. Maar nogmaals, we hebben een prestatiedaling in vergelijking met het meer geavanceerde model.De Series S wordt geleverd met 4 TFLOP's aan kracht, een derde van het model X, maar met een geweldige evolutie als het gaat om het opstarten en laden van games, die je al duidelijk kunt voelen in vergelijking met de One S.De belangrijkste specificaties van deze videogame zijn nog steeds 10 GB GDDR6 RAM-geheugen en 512 GB SSD-opslag, een nieuwigheid die aanwezig is in recente consoles.Ondanks de verandering in schijftype, kan de ruimte nog steeds onvoldoende zijn om veel games op te slaan, vooral gezien het feit dat geoptimaliseerde titels zelfs zwaarder zijn dan de laatste generatie.Afgezien daarvan is de vrije ruimte ruim onder het totaal en is slechts 364 GB.Afhankelijk van de grootte van de games waarin je geïnteresseerd bent, kun je niet eens tien games installeren.De interface van de Xbox Series S blijft gebaseerd op Windows en verschilt niet van de voorgangerfamilie.Met andere woorden, als je al gewend was aan het navigatieplatform van oudere Microsoft-consoles, zal je hier niet van opkijken.U kunt snelkoppelingen naar games en apps op het startscherm aanpassen en de achtergrondkleur wijzigen in de instellingen.Het grote verschil zit in het gedeelte dat alleen games toont die zijn geoptimaliseerd voor de Xbox Series-lijn.Voor deze generatie heeft Xbox nu een opnieuw ontworpen controller in een aantal aspecten, zoals verminderde latentie, maar qua uiterlijk zal het niet zoveel veranderen in vergelijking met generatie één.Ten opzichte van de voorganger is het design nu meer overwegend wit en iets compacter en lichter geworden.Onwaarneembaar zelfs.Hoe dan ook, zowel de nieuwste is compatibel met de oude consoles, aangezien de voorganger kan worden gebruikt in de nieuwe generatie.Een positief punt, als u wilt besparen terwijl een promotie niet verschijnt.De nieuwe Xbox-joystick onderscheidt zich nog steeds door de "Share"-knop, die zich precies in het midden van het accessoire bevindt.Het dient om sneller screenshots en video-opnames te maken.Contentmakers bedankt trouwens.Een andere verandering is in de D-Pad.Microsoft heeft de cross-pad van de Xbox One gewijzigd en een schijflay-out toegevoegd.In de praktijk zul je de assen meer kunnen voelen, vooral tijdens vechtspellen.Het probleem is dat het spel ook veel luidruchtiger werd.En het was niet deze keer dat de Redmond-reus een oplaadbare controller maakte.Dat betekent dat je nog steeds afhankelijk bent van alkalinebatterijen, die langer meegaan dan de DualSense-batterij van de PS5, inclusief.Maar er is de mogelijkheid om te investeren in oplaadbare batterijen, wat op middellange en lange termijn grote besparingen kan opleveren.Ondanks dat games niet in native 4K worden uitgevoerd, herhaalt de Series S de One S wanneer het beeld in Ultra HD-resolutie wordt uitgevoerd.De games komen echter pas aan op 1440p.De grote vooruitgang hier is de mogelijkheid om tot 120 fps te bereiken, als de game en je tv compatibel zijn.Microsoft heeft ook gewerkt aan het toevoegen van een grotere catalogus aan zijn nieuwe consoles.Wat we kunnen benadrukken, is de achterwaartse compatibiliteit met games van vorige generaties.Dus als je een Xbox Series S hebt, kun je de creaties spelen die bedoeld zijn voor de nieuwste videogames, maar ook genieten van de games die al bestonden in de oudere games.Zelfs in titels uit het verleden en zonder optimalisatie zie je al dat de krachtigere hardware van de Series S in staat is om de framerate vloeiender vast te houden dan op de Xbox One.Een voorbeeld hiervan is Forza Motorsport 6 op de Series S. We voelen een grotere soepelheid in de bewegingen van de auto en als we de baan voorbij zien komen.In Crash Bandicoot 4, dat is geoptimaliseerd, is de definitie beter, evenals de kleuren van de scenario's.Maar het hoogtepunt hier is de laadtijd, die goed is gedaald in vergelijking met de oude console.Rocket League is een ander voorbeeld van meer vloeiendheid in het spel, met verbeteringen om sneller te werken en meer duidelijkheid in de scenario's.In FIFA 22 zijn de bewegingen van spelers duidelijk anders in Series S dan in One, met meer natuurlijke gebaren.Zelfs het uitschakelen van doelmannen maakt nog meer gebruik van het nieuwe AI-aangedreven beeldregistratiesysteem voor deze generatie.Je kunt de nieuwe technologieën beter voelen in games zoals DIRT 5, die Ray Tracing in de scenario's heeft, om de ervaring realistischer te maken.De onlangs uitgebrachte Dolmen is een andere die de functie veel onderzoekt om een ​​donkerdere toon te geven aan de monsters en personages die in het verhaal aanwezig zijn.Licht- en schaduwverbetering is ook aanwezig in King of Fighters XV, maar op een subtielere manier.Hoe dan ook, het is nog steeds een noviteit in een game die alleen in de nieuwe generatie kan worden gespeeld.Een hoogtepunt dat niet mag ontbreken is de Game Pass.Game Subscription biedt een volledige bibliotheek met opties voor een maandelijkse betaling of een langere termijn als je dat liever hebt.Het programma sluit zich uiteindelijk aan bij de lagere prijs van de Series S om de kosteneffectiviteit van deze console verder te verhogen.En al nadenkend over een andere manier om de titels te consumeren, bracht Microsoft de bèta van Xbox Cloud Gaming, of gewoon xCloud, op consoles uit.Series S wordt niet weggelaten en heeft ondersteuning voor het spelen van compatibele games via de cloud.Maar bereid u voor op een krachtig en onbezet internet als u van een aangenamere ervaring wilt genieten.Toch lijdt dit begin onder grafische drops die je gameplay kunnen verstoren.We merkten een groot probleem bij het draaien van Forza Horizon 5. Omdat het een snel spel is, volgen de graphics niet altijd de bewegingen en kun je gemakkelijk fouten maken.Een andere nieuwigheid van de functies is de Quick Resume.De functionaliteit stelt je in staat om een ​​game te spelen waar je was gebleven, ook als je tussendoor een andere hebt geopend.Iets wat alleen mogelijk is met SSD-opslag.We hebben gemerkt dat je vaak vergeet dat een game lang geleden is geopend en je verrast bent om verder te gaan waar je was gebleven.De Xbox Series S is duidelijk een console die is ontworpen voor digitaal.Zowel het ontbreken van een fysieke mediaspeler als de xCloud-ondersteuning zijn daar voorbeelden van.Het compactere ontwerp zelf laat zien dat Microsoft er met een zekere draagbaarheid aan dacht, in verhouding tot de krachtigere "broer".Ondanks dat hij niet dezelfde vuurkracht heeft als de Series X, laat de S al consistente vooruitgang zien ten opzichte van de Xbox One.Nu hebben we SSD-opslag, waardoor alles veel sneller en vloeiender wordt en de speler nieuwe functies krijgt.Ondersteuning voor 120 fps maakt de ervaring ook vloeiender en compatibel met moderne en geavanceerde schermen, zelfs zonder native 4K.De framesnelheid in combinatie met de lagere latentie van de nieuwe controller zorgt ervoor dat de gamer-ervaring erg soepel verloopt, vooral in games die snellere reacties nodig hebben.Maar naast de bescheiden hardware onder de nieuwste, zijn er nog andere zwakke punten in deze Xbox.De belangrijkste is de lage opslagruimte, waardoor het praktisch noodzakelijk is om op de een of andere manier uit te breiden, als je niet de hele tijd games wilt verwijderen en downloaden, om ruimte vrij te maken.Het ontbreken van een disc-speler is een andere negatieve factor in deze console.Het gebruik van fysieke media zou het probleem van weinig interne ruimte oplossen, om nog maar te zwijgen van het feit dat de waarde voor de gebruiker vaak nog lager is.Door de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen, kan de Xbox Series S worden beschouwd als de beste prijs-kwaliteitverhouding van deze generatie.Het is de toegangspoort voor diegenen die de modernste games willen ontdekken, maar er niet veel voor willen betalen.Wat is uw beoordeling van de Xbox Series S?Gelooft u dat dit de beste prijs-kwaliteitverhouding is van de nieuwe generatie consoles?Laat ons weten wat je ervan vindt in de ruimte hieronder!Geen 4K in games?Wat?Het is een grap, toch?Ik zie het voordeel niet om dit voor een lagere prijs te kopen en gewoon een exclusieve game te moeten spelen die goed is en dat is trouwens niet erg, een console kopen om halo te spelen kkkkkkk, ik geef de voorkeur aan de ps4 duizend keer.Maakt me%uD83D%uDE05ps4?xbox series s is drie keer krachtiger dan de ps4, om nog maar te zwijgen van het feit dat de series s ssd heeft, snelle tijd hervat en een nieuwe generatie is, ps4 was al snel en zal geen nieuwe game meer ontvangen.3x krachtiger en 3x minder kwaliteitsinhoud diende deze "kracht" voor nietsEn een console wordt alleen exclusief verkocht?Gamepass kun je meerdere spellen spelen zonder dat je er 200 of meer voor hoeft te betalen80%?Ben je daarheen gegaan en heb je het aan iedereen verteld?En dat neemt de verdienste weg van de zware namen die op de gamepass staan?Uitstekende console, beste kostenvoordeel van de generatie.De rusteloze kindernerds zullen dol zijn op dit speelgoed %uD83C%uDF6D.%uD83D%uDE06Mds die saaiste nep die je ooit hebt gezien, hij verslaat alle anderenJuveniele stilte, is dit huilen omdat je het je niet kunt veroorloven om er zo een te kopen?De grappenmakers zouden aanbevelingen kunnen doen voor pc's met vergelijkbare hardware voor dezelfde prijs.Het is duidelijk dat ze het niet zullen vinden, want zelfs een notebook met een eenvoudige GTX 1650 kost R$ 4k."geen schijflezer", noch minisysteem gebruikt schijfmelk meer...Het enige voordeel is dat je de spellen tegen betere prijzen kunt kopen.Ontwikkelaars piepen met deze technologische achterstand.Videogames zijn extreem beperkt.Halo draait op 120 fps, verschillende games om FidelityFX 2.0 te ontvangen, maar de jongens concentreren zich alleen op 4 teraflopsDat is een excuus.The evil dead draait op 4k met een constante 30 fps.Videogame erg bedekt, het zal lijden om games van de volgende generatie te draaienHet kan de volgende generatie games aan, het zal afhangen van bedrijven om er geoptimaliseerde poorten op te makenIk heb het sinds de lancering en het voldoet perfect aan mijn behoeften als speler.Snel hervatten efficiënt, de 512 gb opslag stoort me niet en de laadsnelheid en het beeld zijn erg goed.Stil en efficiënt.Als ik meer koopkracht had, zou ik de X-serie kopen, maar tot nu toe heeft de S me perfect gediend.Hij heel goed.Voornamelijk voor casual gamers die niet het meest zoeken en gewoon plezier willen hebben in hun vrije tijd.Wat echt blijft hangen, is de opslag, maar verder is het een geweldig voorstel van Microsoft.En veel beter dan de ps5.AKAKAKAKAKAKAKAKA Alles wat we moeten lezen....Maakt me%uD83D%uDE06Te duur voor een videogameAls je kijkt naar de waarde van een videokaart om dezelfde games te spelen, is de console niet duur.Speel videogames met een hoge kwaliteit.Ik gebruik het tijdens mijn pauzes, en het is erg goed, alleen de kleine opslagruimte die een bal is, behalve dat is het een geweldige videogameconsole.Maakt me%uD83D%uDE06Snelste mobiel!TudoCelular Ranking met grafieken van alle prestatietestsMobiel met de beste batterij!TudoCelular-ranglijst met alle autonomietestsASUS lanceert nieuwe gaming-telefoon ROG Phone 5s en 5s Pro in Brazilië;bekijk de prijzenGeen zwarte fraude!TudoCelular-tool onthult valse aanbiedingen