KLM aast met Premium Economy op zakenreiziger en toerist met luxe smaak | Luchtvaartnieuws

2022-05-28 07:48:59 By : Ms. Yvonne Huang

CROMVOIRT - KLM verwacht veel animo voor de vrijdag officieel gelanceerde Premium Comfort Class, een nieuwe reisklasse tussen Economy en Business in. “We mikken op zowel zakenreizigers die geen Business mogen vliegen en toeristen die meer comfort willen dan in Economy”, zegt Bas Gerressen, directeur KLM Nederland.

Gerressen is trots dat KLM, ondanks de crisis, kan investeren in een dergelijk product. “We zien een behoefte aan dit product onder onze klanten.” Niet alleen biedt Premium Comfort extra beenruimte en een stoel die achterover kan, ook krijgen reizigers betere maaltijden, mogen ze meer bagage meenemen en is er voorrang bij de veiligheidscontrole.

De eerste met een Premium Economy-product is KLM niet. “Daarom is het nodig dat we dit nu wel hebben, aangezien onze klanten anders met concurrenten meevliegen.” Partners als Air France, Delta Air Lines en Virgin Atlantic hadden al een Premium Economy. “We hebben daardoor bij hen kunnen kijken hoe het product eruit zou moeten zien en welke tarieven we zouden moeten hanteren.”

De eerste Boeing 787-10 moet in juli dit jaar met Premium Comfort zijn uitgerust. Daarna volgen de 787-9, 777-200 en 777-300. De Airbus A330’s krijgen het product niet, aangezien die toestellen in 2025 moeten zijn uitgefaseerd.

KLM biedt Premium Comfort als eerste aan richting New York, Los Angeles, Chicago, Nairobi, Kilimanjaro, Dar Es Salaam, Panama-Stad en Delhi.  

Reageren op artikelen? Graag! Er gelden spelregels. We moedigen toevoeging van uw reactie op onze content aan, maar kijken streng naar taalgebruik.

Ik heb het licht gezien! Ik weet hoe onze toekomst eruit ziet. We stoppen met vliegen, het is niet meer nodig. Toch gaan we overal naartoe. Vliegen, met de boot, de auto of een raket, het maakt niet meer uit. Vanochtend heb ik in een Spitfire gevlogen en in een Boeing. Ik heb met Max Verstappen op Imola geracet. Ik zat aan tafel bij Johan Derksen, ik liep door het oerwoud in Indonesië en tussendoor ging mijn allergrootste wens in vervulling. Ik vloog als een echte ‘bushpilot’ met een DeHavilland Beaver boven de gletsjers van Alaska. Het was nog mooier dan ik me had voorgesteld.

Vanaf het eerste begin ben ik tegen de uitbreiding van Lelystad Airport geweest. Het zeer drukke General Aviation-verkeer aldaar maakte de komst van grote toestellen zeer onwenselijk. De verschillen in snelheid en zeker ook de wake, de turbulentie achter deze toestellen, maken de combinatie van grote vliegtuigen met GA gevaarlijk. Dit geeft vooral voor kleine toestellen veel vertragingen, zowel op de grond als in de lucht.