Waarom halen we in godsnaam nog steeds vloeistoffen uit onze handbagage?- InsideHook

2022-05-29 07:49:02 By : Ms. Nicole Zhang

Na een poging tot terroristische aanslag in Groot-Brittannië met vloeibare explosieven in augustus 2006, kwamen er heel specifieke regels in het spel met betrekking tot vloeistoffen die we in onze handbagage mogen hebben, evenals hoe we ze mogen hebben in onze handbagage.Deze regels, die we nu al bijna twee decennia als de norm accepteren, zijn als volgt:Elke passagier mag een zak met vloeistoffen, spuitbussen, gels, crèmes en pasta's van een kwart gallon in hun handbagage en door het controlepunt meenemen, zolang ze zich in containers van reisformaat van 100 milliliter bevinden. of minder.Die items moeten dan in een kleine tas die, als het tijd is om door een TSA-controlepunt te gaan, uit de handbagage moet worden verwijderd.Verder moeten alle vloeistoffen, spuitbussen, gels, crèmes of pasta's die het alarm afgaan tijdens de screening extra worden gescreend, en alle containers groter dan 3,4 ounces of 100 milliliter moeten worden gecontroleerd.Kortom, de regel is bekend geworden als 3-1-1: vloeistoffen moeten zich in een container van 3,4 ounce of minder (3) bevinden, alle containers moeten in één doorzichtige zak van een kwart gallon (1) worden geplaatst, waarvan elke passagier mag er één (1).Dat is allemaal goed en wel totdat je bedenkt dat het jaar 2022 is, en de CT-technologie die TSA gebruikt om bagage te screenen (die in 2018 begon uit te rollen, let wel) in staat is om 3D-afbeeldingen te maken van handbagage-items en - zo te zien - mogelijk zelfs de genoemde bagage naar de ruimte vervoeren.Dus... waarom moeten we nog steeds onze bodylotion weer uit onze tas halen?Volgens een nieuw rapport van CNN Travel hebben sommige luchthavens - waaronder Shannon Airport in Ierland, London Southend Airport en Amsterstam Schiphol - de vloeistofbehoefte feitelijk geschrapt, dankzij de bovengenoemde nieuwe technologie.Het probleem is dat het om een ​​aantal redenen nog niet universeel is, dus je loopt nog steeds het risico om naar een luchthaven te vliegen die momenteel geen CT-technologie gebruikt.Het eerste en misschien wel meest relevante probleem is dat de technologie duur is, wat betekent dat het jaren kan duren voordat kleinere, regionale luchthavens aan boord komen.De andere is dat, hoewel het tijd bespaart voor reizigers die door veiligheidscontroles gaan (naar verluidt met de helft), er nog steeds een kwestie is van uitzoeken hoe de technologie het beste kan worden geoptimaliseerd.Volgens Kevin Riordan, het hoofd van checkpoint-oplossingen bij Smiths Detection (het bedrijf dat de beveiligingsapparatuur van Shannon levert), worden de beelden, nadat de tassen door de machine zijn gevoerd, ter observatie naar drie of vier verschillende operators gestuurd – wat moeilijk te verwerken is gezien de huidige personeelstekort.Dat gezegd hebbende, op basis van enkele recente ontwikkelingen, zijn we misschien dichter bij het in staat zijn om die vloeistoffen in onze tassen achter te laten, als om geen andere reden dan is bewezen dat het zowel de efficiëntie als de klanttevredenheid verhoogt - twee dingen die niet typisch worden geassocieerd met luchthavenbeveiliging, maar waar alle partijen van kunnen profiteren.Als u de gedachte niet kunt verdragen om nog een dag met kleine flesjes vloeistof in een plastic zak te moeten vliegen, kunt u zich natuurlijk altijd aanmelden voor TSA PreCheck.Voor meer reisnieuws, tips en inspiratie, meld je aan voor InsideHook's wekelijkse reisnieuwsbrief, The Journey.Onze wekelijkse reisnieuwsbrief biedt de informatie en het advies dat je nodig hebt om van de wereld jouw speeltuin te maken.Meld u aan voor InsideHook om onze beste inhoud elke weekdag in uw inbox te krijgen.Het is gratis.En geweldig.Ontvang InsideHook in uw inbox.Het is gratis.En geweldig.Heb je vragen of feedback?Sla ons opCopyright © 2022 InsideHook.Alle rechten voorbehouden.