Recensie The Purge: Anarchy - Review op FilmTotaal

2021-12-30 13:54:25 By : Mr. Kenny Lee

Het snelle vervolg op het onverwachte kassasucces van verleden jaar kent nog steeds zijn gebreken, maar heeft een stuk meer vermaak te bieden.

Ik vond de voorganger anders een prima film, maar als dit beter is ben ik wel benieuwd.

Ik heb de eerste nog niet gezien maar ik kijk meer uit naar dit vervolg wat vooral komt door Grillo. Erg goede badass acteur, die een perfecte keus zou zijn geweest om The Punisher te vertolken ware het niet dat hij al een Marvel personage vertolkt helaas.

jaime91 "Erg goede badass acteur, die een perfecte keus zou zijn geweest om The Punisher te vertolken ware het niet dat hij al een Marvel personage vertolkt helaas." Dat heeft Chris Evans ook niet tegengehouden :E Helaas heeft Disney/Marvel de rechten van Captain America en The Punisher, dus dan zal het wel niet gebeuren. Maar persoonlijk mag Stevenson terug keren; hij was goed in de rol, maar speelde jammer genoeg in een lamlendig misbaksels van een film.

Angelater "Dat heeft Chris Evans ook niet tegengehouden :E Helaas heeft Disney/Marvel de rechten van Captain America en The Punisher, dus dan zal het wel niet gebeuren. Maar persoonlijk mag Stevenson terug keren; hij was goed in de rol, maar speelde jammer genoeg in een lamlendig misbaksels van een film." Haha dat klopt maar dat speelde zich niet tegelijkertijd af en inderdaad Disney heeft beide rechten. Wat Stevenson betreft ben ik met je eens, vreselijke film maar dat lag zeker niet aan hem. Maar ook dat kan helaas niet want Stevenson speelt al een rol in de Thor films.

Laatste tijd kijk ik haast geen trailer meer en lees vooral ook geen recensies. Je ontkomt niet aan de nodige spoilers... Heel jammer ook bijna alle recensies van filmtotaal bevat meer dan de nodige spoilers? Waarom zou je denken.. Nou ja, hopelijk volgende keer weer eens betr

jaime91 "Maar ook dat kan helaas niet want Stevenson speelt al een rol in de Thor films." Oh ja, gatver. }: Nou... dan maken ze maar mooi een uitzondering :E

Gisteren naar de film geweest (draaide in de sneak). Helaas vond ik de film tegenvallen. Het leek een veelbelovende film te worden in het begin, maar die gedachte had ik naar drie kwartier niet meer. Dit omdat er zeer veel onwaarschijnlijkheden in de film zaten (in de recensie hierboven ook al aangehaald). Maar ook omdat dit juist een film is waarin lekker creatief kan en moet worden omgegaan met bloed en ranzigheid, dat werd totaal niet gedaan. Zo'n tof uitgangspunt als dit moet veel creatiever worden beantwoordt. De naamloze hoofdrolspeler deed het goed, maar de nietszeggende bijfiguren vond ik slecht acteren (sommige zelfs irritant). Deel 1 was vele malen beter dan dit deel vond ik. Waarschijnlijk denkt de regisseur dat er nu meer mensen naar de film kunnen vanwege een lagere toegangsgrens. Maar volgens mij heeft de film gewoon een R-Rating. Waarom dan niet wat meer/hardere actie binnen het bioscoopscherm in plaats van erbuiten of in het donker. Tijdens de trailers werd de trailer gedraaid van The Green Inferno (Eli Roth). Daar hoeven we niet bang te zijn of er genoeg geweld in zit Zeer angstaanjagende trailer..... Al met al ben ik wel weer benieuwd naar een volgend deel. Het is een erg leuk (origineel) gegeven. Er zaten ook wat leuke ideeën in de film, alleen jammer van de verdere uitwerking.

Airbender "Hoe weet je dan of je een film gaat kijken? Alleen de titel?" Titel, Poster en een korte blik op de regisseurs, producers en acteurs lijst is voor mij voldoende. Voor mij persoonlijk geldt, hoe minder ik weet van te voren hoe beter.

Hogader "Titel, Poster en een korte blik op de regisseurs, producers en acteurs lijst is voor mij voldoende. Voor mij persoonlijk geldt, hoe minder ik weet van te voren hoe beter." Ja, ik snap je eigenlijk wel. Het is gewoon een verwachting die er word geschetst waar je dan zelf toch ook een ander visie op krijgt op de film vòòr dat je hem zelf al hebt gekeken. Ik vond The Purge van verleden jaar een van de slechtste films ooit. Vond het ronduit belachelijk voor woorden, de The Room onder de thrillers. (Al was The Room misschien ook bedoeld als Psychologische RomKom Thriller). Ik vond de premisse van de film alleen al niet serieus te nemen: "Een dag in het jaar mag je wel criminele activiteiten doen zonder te worden gestraft." Wtf!? Tuurlijk zit er een laag achter, die ik alleen dus al niet serieus kan nemen omdat het idee zelf al idioot is. Maar wat leer je er nou van? Dat criminaliteit helemaal niet oke is? Daarbij vond ik de keuzes en handelingen van de personages zo ongeloofwaardig binnen de realiteit van de film. Wel afgekeken, met mijn tenen die zo krom bleven staan dat ik nu speciale schoeisel aan moet trekken. Een pluspunt, ik zal nooit meer teenslippers kunnen dragen, want die zitten naar.

YadMedia "Laatste tijd kijk ik haast geen trailer meer en lees vooral ook geen recensies. Je ontkomt niet aan de nodige spoilers... Heel jammer ook bijna alle recensies van filmtotaal bevat meer dan de nodige spoilers? Waarom zou je denken.. Nou ja, hopelijk volgende keer weer eens betr" Ik lees (voor ik de film in kwestie gezien heb) altijd de laatste alinea van de Filmtotaal recensies; 9 van de 10 x staan daar geen spoilers in, maar wel een samengevatte mening over de kwaliteiten van de desbetreffende film.