Aldi Nord en Aldi Süd voegen huismerken samen

2021-12-30 13:53:19 By : Mr. xbm china

Aldi Nord en Aldi Süd zijn bezig met het optimaliseren van hun productassortiment en het samenvoegen van ongeveer 100 huismerken tegen het einde van het jaar. Onder het motto ‘Alles blijft beter’ neemt Aldi Nord de huismerken van Aldi Süd gedeeltelijk over en vice versa. De verandering zal vooral invloed hebben op de merknamen en het verpakkingsontwerp. De modernisering van de huismerken is voor Aldi een logische stap om zijn marktpositie te consolideren, zijn concurrentievermogen veilig te stellen en zijn positie van prijsvechter uit te breiden.

"Door onze huismerken te bundelen, zorgen we ervoor dat we onze klanten nu en in de toekomst kwaliteit kunnen bieden tegen de beste prijs," zegt Tobias Heinbockel, managing director category management bij Aldi Nord. Voor Aldi-klanten zal dit ook leiden tot gunstigere prijzen: Aldi Nord en Aldi Süd zullen kostenvoordelen behalen door efficiëntere processen, gezamenlijke verpakkingen en marketingmaatregelen. "Het is de gewoonte dat Aldi de besparingen waar mogelijk aan klanten doorgeeft. Dit zullen wij blijven doen,” zegt Simon Gelzer, managing director corporate buying bij Aldi Süd.

Operatie tegen einde 2020 gereed Eind 2020 moet het merendeel van de huismerken identiek zijn in het standaardassortiment en in het segment van de promotieartikelen. "We willen onze klanten geven wat ze willen: gemakkelijk winkelen en een assortiment dat hen inspireert. Met een uniformer assortiment kunnen we ze precies dat bieden of ze nu bij Aldi Nord of Aldi Süd winkelen," zegt Heinbockel.

Identieke Aldi-merken in heel Duitsland "Huismerken maken deel uit van het DNA van Aldi. 90 procent van ons assortiment bestaat uit merken die uitsluitend bij Aldi verkrijgbaar zijn. In de toekomst zullen onze klanten overal dezelfde Aldi-merken vinden - of het nu in Hamburg of München, in Berlijn of in Keulen is," legt Gelzer uit.

De twee discounters zullen heel precies bekijken welke kenmerken worden overgenomen of waar voor elk product verbeteringen kunnen worden aangebracht. Dit heeft verschillende effecten afhankelijk van de productgroep. "Voor sommige producten kan het zijn dat alleen de verpakking opnieuw wordt ontworpen. Andere segmenten zullen volledig worden herontworpen - nieuwe merkidentiteit, nieuwe variëteiten en in sommige gevallen een geoptimaliseerd recept.”

Aldi Nord en Aldi Süd blijven inspelen op de individuele behoeften van hun klanten en hebben nog steeds hun eigen artikelen in hun assortiment, waaronder veel regionale producten. De hoge Aldi-kwaliteitsnormen blijven onveranderd. Dit wordt gewaarborgd door duidelijk omschreven eisen aan de leveranciers, een nauwkeurig omschreven inspectiesysteem en regelmatige controles.

Optimalisatie van processen De bundeling van de competenties van Aldi Nord en Aldi Süd brengt ook voordelen met zich mee voor leveranciers en partners. Er komen uniforme eisen en processen. "We willen het potentieel aan synergieën waar mogelijk gebruiken," zegt Heinbockel. Dit houdt ook in dat de verpakking wordt geoptimaliseerd en waar mogelijk gereduceerd. De resterende voorraden van de bestaande merken zullen worden verkocht. Tegelijkertijd zullen de nieuwe huismerken geleidelijk aan in heel Duitsland worden ingevoerd.

Een overzicht van de nieuwe Aldi-huismerken is vanaf zaterdag 14 maart beschikbaar op de websites van Aldi Nord en Aldi Süd.

Voor meer informatie: ALDI SÜD Service GmbH & Co. oHG Unternehmensgruppe ALDI SÜD Luxemburgse steeg 8 45481 Mülheim an der Ruhr Duitsland mail@aldi-sued.de www.aldi-sued

Alle velden die gemarkeerd zijn met * moeten worden ingevuld.

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier

Ander nieuws uit deze sector:

<< Terug | AGF.nl

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.